fredag 6. mai 2016

Bokkort og fyrstikk eske kort, DT bidrag for Scrappiness

God fredag! :)
Jeg blogger for Scrappiness, og i dag har jeg 2 ulike kort å vise frem.

Fyrstikk-eske kort og et bok-kort.
Jeg ble inspirert av utfordringen til Rubber Dance Stamp som pågår nå, så da ble fargene plukket ut etter deres fargekart.



På begge kortene har jeg brukt BoBunny Paper pad, The Avenues Collection. Dette er en serie mønsterark i str 6x6, og inneholder masse flotte mønster!!




Fyrstikkeske kort:

Her har jeg laget et fyrstikkeske kort av 2 store trekant fyrstikkesker som er limt sammen. Jeg har pyntet begge flatene med diverse mønsterark og laget lomme med plass til tager. På kortsidene har jeg pyntet skuffene til fyrstikkene, og tenker dette er fine gave esker til f.eks pengegave.
Urolig morsomt å lage noe annerledes enn vanlige kort! :)






Tekststempel fra K&G.



 Kort sett fra siden. Skuff nederst.





Her vises begge skuffene uttrekt.




Bokkort:

Jeg har brettet dette kortet som en bok, men gjort en liten vri med å åpne i midten som dobbeltdører.
Stempel er fra fra Blue Fern Studios, det samme er chipboard rammen.


På fronten har jeg brukt magnet for å holde bokkortet lukket.





Inni boka har jeg stemplet tekst fra Papirdesign og brukt chipboard fra Blue Fern Studios.
Ellers er det litt osteklut bak teksten, og diverse blomster.


Stempeltekst og halvperler fra Papirdesign. 
Her har jeg brukt 5 ulike ark og satt sammen i tillegg til bazzill.
Kantene er svertet med Distress Ink, valnut stain.


Jeg deltar på disse utfordringene:

Rubber Dance Stamps; Fargepalett, bruk alle 3 farger (31.05)
Card and Scrap: #117 Merkedager (13.05)
Kort O Mania: #152 Lag på lag (15.05)
Kreativ Hobby: Sommerfugl (31.05)
Hjerteboden: Bruk blomster (31.05)
Hobbygarasjen Utfordringsblogg; #37 Bli inspirert av fargene eller bildet. (Jeg ble inspirert av fargene) (25.05)
Scrappegarasjen; #23 Bruk dies (10.05)



1000 takk for at du tittet innom bloggen min.
jeg ønsker deg en nydelig og kreativ dag!
Klem, Helga <3


Thank you for visitting my blog.
I wish you a beautiful and creative day!
Hugs, Helga <3

13 kommentarer:

  1. veldig fint, og kreativ å bruke fyrstikk boks som et kort. takk for at du deltar hos card and scrap. DT Graciela

    SvarSlett
  2. nydelige bruk av fargene, takk for at du deltar hos hobbygarasjen.no DT Graciela

    SvarSlett
  3. Så vakkert dette var.
    Takk for at du er med på sommerfuglutfordringen til Kreativ Hobby

    Klem fra DT-Kaia

    SvarSlett
  4. Her var det masse lekkert å kikke på!
    Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappegarasjen!
    DT-Eva

    SvarSlett
  5. Morsomme fyrstikkeske- og bord kort du har laget, Helga! Jeg er helt enig i at det er morsomt å av og til lage noe helt annet enn hva man pleier ☺
    Tusen takk for at du ble med på Rubber Dance sin mai-utfordring!
    Klem fra DT-Anita

    SvarSlett
  6. Kjempeflott sett du hadde laget her, mange flotte detaljer og lekre farger:)
    Tusen takk for at du er med oss hos Card and scrap:)
    DT Bente:)

    SvarSlett
  7. Jøjjemeg, her var det mye fint! Utrolig lekre kort med flotte detaljer. Stilig med kort som er annerledes. Jeg tror jeg må gå på kurs hos deg og lære meg sånne ting! :-) Hyggelig at du lot deg inspirere av vår utfordring på Rubber Dance denne måneden. Takk for at du ble med! ♥

    SvarSlett
  8. Så flott eske og kort til.
    Det var så mange flotte detaljer å finne.
    Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen.no
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  9. Så utrolig nydelig. ♥
    Tusen takk for at du deltar hos Card and Scrap.
    Klem Line

    SvarSlett
  10. Beautiful and unusual projects. Love all the details and layers. Thanks for joining the Rubber Dance challenge. Hugz

    SvarSlett
  11. Lekkert!
    Takk for at du deltar hos Kreativ Hobby

    DT-Heidi

    SvarSlett
  12. Så fint kort med så mange flotte detaljer! Dette likte jeg godt.

    SvarSlett
  13. Dette var KJEMPEFLOTT!!!! Nydelige detaljer og matchende farger!!!
    Takk for at du deltar hos Hjerteboden!
    Klem Gry

    SvarSlett